نوشته شده توسط : چارسیک

ابزار و مواد لازم برای تکنیک استین گلس

استین گلس! یا استیندگلس! یا استین گلاس! یا استیند گلاس! (stained glass) تکنیکی است که در آن قطعات کوچک شیشه بوسیله فلز در کنار هم مونتاژ می شوند. این تکنیک با این نام و این تعریف در ایران شناخته شده است. اما در اصل stained glass به تکنیک طراحی روی شیشه نیز اطلاق می شود که در آن هنرمند در قالب نقاش شروع به نقاشی روی شیشه می کند. آنچه که امروز راجع به آن می خواهیم صحبت کنیم، تکنیکی است که در آن فلز (نوارهای سربی یا برنجی) به کار رفته است و با نام lead glass در سراسر جهان شناخته می شود. اما در کشور ما این تکنیک نیز با نام استین گلاس شناخته می شود.

ابزاری که در این تکنیک مورد نیاز است عبارتند از:
الماس برش شیشه
انبر جداکننده شیشه (انبر شیشه گیر)
انبر خط زن شیشه
انبر برش سرب
قلع جهت لحیم کاری
هویه
روغن مخصوص لحیم کاری
سرب

 چارسیک

الماس برش شیشه

الماس های برش شیشه نفتی در دو نوع قلمی و مشتی وجود دارند. به هیچ عنوان نمی توان گفت که کدام یک از آنها برای برش مناسب تر است. آنچه که در انتخاب بین این دو نمونه تاثیر گذار است، راحت بودن و عادت داشتن به هرکدام از این دو نمونه است. برندهای مختلفی از الماس ها وجود دارند. از برندهای چینی گرفته تا آلمانی و ژاپنی. استفاده از الماس مناسب در برش خوب تاثیرگذار است. در صورتی که الماس دارای استانداردهای لازم نباشد، جداسازی شیشه با مشکل مواجه می شود و پس از جدا سازی نیز لبه های برش خورده شیشه صاف نیستند و دندانه دار می شوند. البته این مشکل تنها به نوع الماس بستگی ندارد، بلکه به نحوه استفاده از الماس و شیوه درست استفاده از آن نیز وابسته است.

الماس برش شیشه قلمی از نوع نفتی
الماس برش شیشه قلمی از نوع نفتی

 

الماس برش شیشه مشتی از نوع نفتی
الماس برش شیشه مشتی از نوع نفتی

 

انبر شیشه گیر

انبرهای جداکننده یا انبر شیشه گیر متداول ترین نمونه انبر برای جداسازی شیشه هستند. پس از اینکه خط الماس بر روی شیشه ایجاد شد، با استفاده از این انبر می توان شیشه را از هم جدا کرد. نحوه قرارگیری این انبر بر روی شیشه به صورت مماس بر خط الماس است. در حالی که انبر خط زن به صورت عمود بر خز الماس قرار می گیرد.

انبر شیشه گیر
انبر شیشه گیر

 

انبر شیشه گیر
انبر شیشه گیر

انبر خط زن

انبر خط زن شیشه یکی دیگر از انبرهایی است که برای جدا سازی شیشه پس از ایجاد خط الماس مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع انبر به صورت عمود بر خط الماس قرار گرفته و با توجه به انحنایی که در لبه خود دارد باعث بهتر جدا کردن شیشه می شود. انبر خط زن برای جدا سازی خط برش های منحنی یا ممتد بسیار کاربردی بوده و از شکست شیشه جلوگیری می کند.

انبر خط زن
انبر خط زن

 

انحنای لبه انبر خط زن
انحنای لبه انبر خط زن

 

انبر برش سرب

انبر برش سری دیگر ابزاری است که استفاده از آن برای تکنیک استیند گلس بسیار ضروری است. این انبر با هر بار برش سرب، دو مقطع از آن حاصل می کند که هر دوی آنها با توجه به طرح اجرایی قابل استفاده خواهند بود.

انبر برش سرب
انبر برش سرب

قلع

قلع برای لحیم کاری و در انتهای مونتاژ شیشه ها کاربرد دارد. با انجام لحیم کاری، استین گلاس تثبیت شده و مقاوم می گردد. در مقاطعی که نوارهای فلزی به هم می رسند، با استفاده از قلع و با انجام لحیم کاری، این مقاطع یکنواخت شده و از نظر زیبایی ظاهری نیز جلوه پیدا می کنند.

هویه

هویه های مختلفی با درجه وات های متنوعی در بازار موجود است. اما باید با توجه به استانداردها و ضرورت ها، آنچه که برای تکنیک استین گلاس و تیفانی کاربرد دارد، انتخاب شود. هویه ها و سر آنان در اجرای لحیم خوب و جوشکاری تمیز، بسیار اثرگذارند.

روغن مخصوص لحیم کاری

روغن مخصوص لحیم کاری با توجه به نوع قلع و نوع لحیم کاری که برای استیند گلاس انجام می شود، یکی از مواد ضروری محسوب می گردد. این روغن در انجام لحیم کاری تمیز و اجرای استانداردهای لازم جوشکاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

روغن مخصوص لحیم کاری
روغن مخصوص لحیم کاری
 

مفتول سربی (لدکیم)

سرب ها در مقاطع مختلفی برای این کار قابل تولید هستند. نوارهای سربی در ایجاد استحکام در تکنیک استین گلاس نقش دارند. سرب های نواری که با نام لدکیم شناخته می شود اگر دارای شاخص های مناسب و استاندارد باشند، می تواند در مونتاژ شیشه تمیز و بی مشکل شیشه ها بسیار تاثیر گذار باشد.

شما می توانید با مراجعه به قسمت ابزار و مواد، نسبت به خرید ابزار و مواد استین گلاس از چارسیک اقدام نمایید.

با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع: وب سایت چارسیک

 

 
 


:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

منشا پیدایش شیشه رنگی و تغییر و تحولات آن

تولید شیشه های رنگی به زمان های بسیار دور بر می گردد. هم مصری ها و هم رومی ها در تولید اشیای شیشه ای رنگی فعال بودند. تولید شیشه در منطقه فنیقیه با مراکز اصلی شهرهای صیدا، تایر و آنتونیو انجام می شد. موزه بریتانیا دو مورد از بهترین قطعات شیشه ای رومی را در خود جای داده است. یکی جام لایکورگوس، که به رنگ تیره است، اما با عبور نور از آن به رنگ قرمز متمایل به بنفش دیده می شود. و دیگری گلدان پورتلند که رنگ آن آبی گرگ و میش است.

چارسیک

گلدان پورتلند

گلدان پورتلند

 

 

 

جام لایکورگوس

جام لایکورگوس

 آثار شیشه رنگی (استیند گلاس) در کلیساهای بریتانیا را می توان از اوایل قرن هفتم یافت. اولین ارجاع شناخته شده در ۶۷۵ بعد از میلاد، زمانی بود که بنتیکت بیسکوپ (Benedict Biscop) کارگرانی را از فرانسه به بریتانیا آورد تا پنجره های کلیسای سنت پتر( St Peter ) را بسازند. این صومعه بدست بیسکوپ در مونکورموث (Monkwearmouth ) در حال ساخت بود. صدها قطعه شیشه رنگی و سرب که مربوط به اواخر قرن هفتم هستند در این مکان کشف شده است.

کلیسای سنت پیتر. انگلستان

کلیسای سنت پیتر. انگلستان

 

در خاورمیانه، در طول حکومت های اسلامی، صنایع تولید شیشه در شهرهای راغا، حلب و دمشق وجود داشت. مهمترین تولید این دوره، شیشه بسیار شفاف و شیشه طلایی بود. تولید شیشه رنگی در جنوب غربی آسیا تا قرن هشتم وجود ادامه یافت و در آن زمان جابر بن حیان، در کتاب الدوره المکنونات، دستورالعمل هایی برای تولید شیشه های رنگی و همچنین روش های برش شیشه را توصیف کرد.

مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیرالملک شیراز یکی از نمونه های برجسته استفاده هنرمندانه از شیشه رنگی

 

  باغ دولت آباد یزد

باغ دولت آباد یزد. تلطیف نور با استفاده از شیشه های رنگی در اقلیمی که در آن تابش نور عمدتا مزاحم است.

 

مسجدی در اورشلیم

مسجدی در اورشلیم. پنجره ای با شیشه رنگی که در آن نوشته نیز به کار رفته است.

 

منبع: وب سایت چارسیک



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

تاریخچه شیشه

بسیاری از روایت ها در مورد تاریخ شیشه، به داستانی افسانه ای گره خورده است که توسط آقای پلینی(مورخ روم باستان) در کتاب “تاریخ طبیعی” بازگو شده است. افسانه ای که وی عنوان می کند به این ترتیب است که شیشه به صورت کاملا تصادفی در ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح توسط ملوانانی از فنیقیه ساخته شد. به روایت او، ملوانان اجاق های پخت و پز خود را بر روی بلوک های سودا که جزیی از محموله کشتی بود، در ساحل قرار دادند و در زیر آن آتش روشن کردند. هنگام صبح، گرمای آتش، مخلوط شن و ماسه را ذوب کرده بود و جرم حاصل از آن سرد شده و به شکل شیشه در آمده بود. امروزه، با این حال، تصور می شود که روایت پلینی از نظر علمی قابل اعتماد نیست.

تاریخچه شیشهکتاب “تاریخ طبیعی” ویرایش ۱۶۶۹ اثر پلینی

تاریخچه شیشهپلینی (۷۹-۲۳ میلادی). طبیعت شناس ایتالیایی (رومی)

 

اولین شیشه شناخته شده انسان، در شکل مهرهای مصری مربوط به سالهای ۲۷۵۰ تا ۲۶۲۵ قبل از میلاد است. صنعتگران این مهرها را با پیچاندن یک رشته نازک از شیشه ای مذاب در اطراف یک هسته خاکستری قابل جابجایی ساخته اند. این شیشه ها شفاف و بسیار ارزشمند هستند. کتاب “داستان جاسوسی” ژان لافون می گوید که چگونه در صحرای غربی پالمیرا در سال ۱۹۳۷، دیوید شولمبرگر، مدیر حفاری، ۱۱۵ قطعه شیشه رنگی را کشف کرد. این قطعات دارای رنگ های متنوعی بودند.

در قرن اول میلادی، رومی ها شیشه را به پنجره ها متصل کردند. این شیشه ها به دلیل اینکه در تولیدشان، از تکنیک دمیدن و چرخاندن استفاده می شد، نامنظم و غیر شفاف بودند. یکی از قدیمی ترین نمونه های شناخته شده پنجره های رنگی، چند قطعه شیشه رنگی است که از قرن هفتم میلادی به جا مانده است.

 

شیشه رومی. چارسیک

شیشه رومی که یک گلادیاتور را نشان می دهد. این شیشه دربگرام افغانستان کشف شده است. قدمت آن به سال های ۵۲ تا ۱۲۵ میلادی تخمین زده شده است، هرچند که در مواضع علمی در قدمت آن تردید دارند.

قدیمی ترین پنجره اروپایی کامل که در حال حاضر موجود است، پنج پنجره نسبتا پیچیده در کلیسای آگسبورگ (Augsburg Cathedral) است که البته در حال حاضر این پنج پنجره در جایگاه اصلی خود نیستند و به موزه منتقل شده اند. جای این پنجره ها را با آثار کپی پر کرده اند.

استین گلاس کلیسای آگسبورگ

استین گلاس با سبک رومانسک که در قرن ۱۱ میلادی ساخته شده است. کلیسای آگسبورگ. بایرن (آلمان) . این شیشه پرتره های موز، دنیل و دیگر شخصیت های کتاب مقدس را نشان می دهد.

برخی بر این باورند که پنجره های شیشه ای عربی در نیمه دوم قرن سیزدهم ظاهر شدند. لوئیس اف دی عنوای می کند که شیشه های بیزانس، مغولی یا عربی در قرن دهم میلادی به وجود آمده اند. قطعات شیشه ای در سنگ مرمر قرار گرفته اند و یا به صورت پیش ساخته در گچ نصب شده اند. غلافهای آهن اغلب برای تقویت گچ استفاده شده است. پنجره های عربی با ورود مورس به اسپانیا راهی اروپا شد. توسعه پنجره های شیشه ای عربی آهسته شده بود، چرا که اسلام جز نقوش گیاهی و تزئینات هندسی به هیچ موضوع دیگری روی خوشی نشان نمی دهد.

معماری رومانسک به نسبت از شیشه های رنگی که در آن به کار رفته است، یکنواخت تر است. در معماری رومانسک دیوارها ضخیم هستند و پنجره های کوچک را به صورت گرد در دیوارها تعبیه می کنند.  از آنجا که پنجره ها دهانه های کوچکی داشتند، نور قابل توجهی را عبور نمی دهند. امروزه پنجره های رومانسک به دلیل خوردگی، تیره تر به چشم می آیند. بعضی از چهره ها در شیشه های رنگارنگ رومانسک ایستاده یا نشسته به سمت راست نگاه می کنند.  پنجره های پیشین این سبک ساده تر، ابتدایی و نادر هستند. آنها مقدسات شناخته شده یا داستان های کتاب مقدس را به تصویر می کشند. احترام برای مریم مقدس در این زمان شایع است و او اغلب به عنوان ملکه ترسیم شده است. پنجره ها از تزئینات گیاهی دکوراتیو استفاده می کنند. رنگ های غالب قرمز و آبی هستند. به طور کلی این سبک شیشه ای بیشتر به نقاشی های مینیاتوری شبیه است. چند پنجره از سبک رمانسک باقی مانده است و اغلب به عنوان تصاویر در کتاب ها یافت می شوند. بخش هایی از صحنه صعود از کلیسای لو مان از نمونه های پنجره سبک رومانسک هستند.

کلیسای وارم آلمان

 

پنجره استین گلاس رومانسکی

 

کلیسای وارم، آلمان. انواع مختلفی از عناصر معماری رومانسک از قبیل پنجره چرخشی، پنجره رز و پنجره های کوچک دیده می شوند. پنجره استین گلاس “زیبای فراموش نشدنی” رومانسکی. کلیسای پویتیرز. فرانسه

سبک معماری رومانسک از قرن ۶ تا ۱۱ میلادی در اروپا رواج داشت. این سبک با قوس های نیم دایره ای تعریف می شود. اطلاع دقیقی از زمان دقیق پیدایش این سبک در دست نیست. رومانسک در قرن دوازده و با تبدیل قوس های دایره ای آن به قوس های تیزه دار به سبک گوتیک ارتقا پیدا کرد.

کلیسای قرون وسطی مهمترین مدافع هنر بود. آبوت شوگر (Abbot Suger ) فردی است که که نقش به سزایی در پیوند هنر و کلیسا داشته است. شوگر دوست شاه لویی ششم بوده است و این ارتباط نزدیک با پادشاه، قطعا بر امورات هنری وی با کلیسا تاثیرگذار بوده است. بسیاری بر این عقیده اند که شوگر توسط یک فلسفه از جمله عرفان نور هدایت شد و این فلسفه او را مجبور کرد پنجره ها را بزرگتر کند و آنها را با شیشه های رنگی تزئین نماید.
پنجره در طول دوره گوتیک رشد کرد. این رشد و گسترش از چهره های ساده به یک پیکر بندی پیچیده است. این پیکرنگاری با استفاده از نمادگرایی صورت گرفت. این نمادگرایی بر اساس نظریه بنیادینی که می توان آن را تاریخ غیر طبیعی نامید شکل گرفته است. امروزه، دانشمندان این پنجره ها را مطالعه می کنند تا در مورد آنها اطلاعات کسب کنند.  سبک گوتیک نیز در خارج از فرانسه توسعه یافت. شیشه استین گلاس در کلیسای لواسان سوئیس یک تأثیرپذیری قابل توجه از کشور فرانسه را نشان می دهد.

کلیسای جامع چارتز

کلیسای جامع چارتز. فرانسه. با سبک گوتیک

پنجره استین گلاس گوتیک

شیشه استین گلاس گوتیکی. واقع در پنجره شمالی کلیسای جامع چارتز در فرانسه

 

در آلمان، سبک رومانسکایی طولانی تر از سایر مناطق بود.  پنجره های قابل توجهی در کلیسای استراسبورگ و صومعه فرانسیسکن کونگینفلدن قرار دارند. سبک گوتیک بین المللی در زمان های بعد به وین و پراگ رسید.

 

منبع: وب سایت چارسیک www.charsik.com



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

فضایی متفاوت با نورگیر سقفی استین گلاس

سقف ها یکی از گزینه های نورگیری در فضاها مختلف محسوب می شوند. در طراحی ساختمان هایی که عمق زیادی دارند و فضای داخلی آنها از دیوارهای جانبی و خارجی بنا فاصله دارد، نورگیری از سقف تعریف می شود. در نورگیرهای سقفی، تابش مستقیم نور خورشید در بعضی از ساعات روز، ممکن است آزاردهنده باشد. از همین رو باید تدبیری اتخاذ شود تا در عین داشتن نوری مفید و مورد نیاز، از تابش و ایجاد مزاحمت نور در فضا جلوگیری به عمل آید. سقف های شیشه ای استین گلاس گزینه ای بسیار مناسب برای سقف های نورگیر محسوب می شوند، به طوری که با تلطیف و کنترل نور، می توانند نور مزاحم را به نوری نشاط آور و آرامبخش تبدیل کنند.

www.charsik.com

فضایی متفاوت با نورگیر سقفی استین گلاس

فضایی متفاوت با نورگیر سقفی استین گلاس

 www.charsik.com

استین گلاس تکنیکی است که در آن قطعات کوچک شیشه به وسیله فلز در کنار هم چیدمان می شوند. این نوع شیشه ها کاملا دست ساز بوده و جزء یکی از هنرهای پر ارزش دستی و دست ساخته های نفیس محسوب می شوند. نورگیرهای سقفی استین گلاس می توانند در عین ایجاد زیبایی در محیط، کاربری بسیار مفید و سازنده ای نیز داشته باشند. گروه هنری چارسیک قادر به طراحی و ساخت شیشه ها و نورگیرهای سقفی در دو نوع فلت(تخت) و خم می باشد.

بی شک استفاده از استین گلاس در نورگیر سقفی می تواند فضایی متفاوت و به دور از کلیشه را به وجود آورد. این تکنیک در محیط های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از نورگیر کتابخانه گرفته تا لابی، آشپزخانه، پذیرایی، سرویس بهداشتی، ووید و … . همچنین برای ایجاد زیبایی در محیط، شیشه های استین گلاس می توانند با قرار گرفتن در سقف های کاذب نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در جهت ایجاد طراحی کارآمد و موثر در محیط سهم به سزائی داشته باشند. در فضاهایی که نور طبیعی نیز وجود ندارد، سقف های شیشه ای استین گلاس می توانند با نورپردازی از پشت، محیطی جذاب و با کیفیت را ایجاد کنند.

فضایی متفاوت با نورگیر سقفی استین گلاس
نورگیرهای سقفی استین گلاس قابلیت آن را دارند که با انتخاب درست نوع شیشه، دید بیرونی را حذف کنند و یا برعکس، در عین داشتن دید از درون به بیرون و از بیرون به درون، نور را به صورتی کنترل شده به فضای داخلی هدایت کند. طرح و نقش این سقف ها بسیار متنوع است و هیچ محدودیتی در دنباله روی از سبک های مختلف طراحی و یا طرح های خلاقانه برای آنها وجود ندارد. انتخاب طرحی هوشمندانه و هماهنگ با دیگر عناصر فضا، از قبیل گچبری، چیدمان، رنگ، بافت و… قطعا در اثر بخشی و ارتقای سطح کیفی و استانداردهای روانشناختی موثر خواهد بود. گروه هنری چارسیک آماده است تا با بررسی و بازدید و همچنین استفاده از نقطه نظرات کارشناسانه، در انتخاب طرح و نقش و رنگ شیشه های نورگیر سقفی استین گلاس یاری رسان شما باشد.

 

فضایی متفاوت با نورگیر سقفی استین گلاس

فضایی متفاوت با نورگیر سقفی استین گلاس

منبع: وب سایت چارسیک

www.charsik.com

 چارسیک



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

شیشه درب لابی و ورودی ساختمان

www.charsik.com

چارسیک

درب های ورودی ساختمان ها همواره یکی از محل هایی است که شیشه های دست ساز و نفیس استین گلاس در آن نصب می شوند. شیشه استین گلاس در طرح های متنوع و سبک های مختلفی ساخته می شود. در ساخت شیشه های استین گلاس برای درب های ورودی، دقت ساخت و تمیزی کار، بسیار حائز اهمیت است. چرا که شیشه در نزدیکترین حالت ممکن به انسان قرار می گیرد و در صورتی که استاندارهای لازم را دارا نباشد، ممکن است از نزدیک بدقواره و نافرم به نظر برسد. برش خوب شیشه ها، مونتاژ مناسب و دقت بالای ساخت از اهم مواردی است که برای ساخت شیشه های استین گلاس درب ها مورد توجه می گیرد. طرح و رنگ این شیشه ها کاملا وابسته به طراحی داخلی ساختمان، جنس درب(چوب، آهن، استیل و…) و سلیقه کارفرماست.

www.charsik.com

چارسیکدرب شیشه ای لابی. استیندگلاس

بعضی از قطعات شیشه های استین گلاس دارای تراش هستند و برخی دیگر بدون تراش و به عنوان زمینه کار محسوب می شوند. استفاده از انواع شیشه های سند بلاست، اسیدشور (اسیدواش)، شیشه های رنگی با تنالیته های متنوع، شیشه ساده، کریستال، رفلکس و …. در تکنیک استین گلاس امکان پذیر است.
شیشه های استین گلاس در ابعاد مختلفی قابلیت تولید دارند و کاملا سفارشی محسوب می شوند. بنابراین کارفرمایان می توانند بدون هیچگونه نگرانی درب ها را ساخته و ابعاد شیشه خور را در اختیار گروه هنری چارسیک قرار دهند تا شیشه مد نظر پس از طراحی و ساخت در محل خود نصب شود. گروه هنری چارسیک با توجه به تجارب خود و شناخت آکادمیک انواع شیشه ها و همچنین مد نظر قراردادن استانداردهای بصری و محیطی، شیشه های استین گلاس برای درب های ورودی را به صورت سه جداره تولید می کند تا علاوه بر استحکام و امنیت کافی، از بروز آسیب به شیشه استین گلاس جلوگیری کند.

درب شیشه ای لابی. استیندگلاس

 www.charsik.com

درب شیشه ای لابی. استیندگلاس

چارسیک با بهرمندی از متودهای طراحی روز، قادر است شیشه هایی با ظرافت و کیفیت استاندارد را برای فضاهای مختلف ورودی و داخلی طراحی و تولید کند. امید است که همواره بتوانیم در ارتقای سطح سلایق و ایجاد استانداردهای به روز دنیا در کشورمان، سهمی درخور و شایسته داشته باشیم.

 

www.charsik.comدرب شیشه ای لابی. استیندگلاس

درب شیشه ای لابی. استیندگلاس

 منبع: وب سایت چارسیک

تماس با ما

www.charsik.com



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

نقش گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی در لوکس کردن فضاهای داخلی

گنبد شیشه ای طرح دار که با تکنیک های استین گلاس (استیندگلاس) یا تیفانی اجرا می گردد، به طور کامل یک هنر دستی محسوب می شود و تمام مراحل آن توسط نیروی انسانی و با دقت، صرف وقت و حوصله تولید می شود. گنبد های شیشه ای استین گلاس و تیفانی به فضا شخصیتی بی همتا می بخشد و در لوکس شدن خانه ها نقش تاثیرگذاری دارند. معماران و طراحان در طول تاریخ، ارزش نور را درک کرده اند و در طراحی های خود آن را به طور ویژه مد نظر قرار قرار داده اند. نورگیرهای سقفی از دیرباز در بسیاری از خانه های سلطنتی و لوکس و همچنین گالری ها استفاده فراوانی داشته است. گنبد های شیشه ای استین گلاس و تیفانی نه تنها نور محیط را تامین می کنند، بلکه یک پیوند بصری و معجزه آسا با آسمان نیز ایجاد می کنند. این قویترین تأکید تزئینی و دکوراتیو در فضای داخلی محسوب می شود که با عث می گردد ارتفاع سقف، برجسته به نظر برسد و جریان نور را تغییر کند. گنبد های شیشه ای علاوه بر اینکه خود دارای زیبایی فراوانی هستند، با تبدیل نورهای مزاحم به نورهای لطیف و زیبا و چشم نواز، می توانند در سرتا سر خانه، صحنه های شگرف و نابی را بوجود آورند.

نقش گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی در لوکس کردن فضاهای داخلی

 

از لحاظ فنی، گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی یک ساختار مهندسی ترکیبی است که ترکیبی از چند عنصر قاب فلزی، شیشه تزئینی، لحیم و سرب(مفتول های فلزی) است. تمام پانل های شیشه ای به گونه ای تقویت می شوند تا از تضعیف شیشه و شکستن شیشه ها جلوگیری شود. تقویت با قاب فلزی جزئی از خود هنر استین گلاس و تیفانی محسوب می شود. گنبد های شیشه ای قطاعی از یک کره هستند که گروه هنری چارسیک با در نظر گرفتن تمام اصول طراحی و زیبایی شناسی، بهترین و مناسب ترین ابعاد را برای یک دهانه در نظر می گیرد.

 نقش گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی در لوکس کردن فضاهای داخلی

نقش گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی در لوکس کردن فضاهای داخلی
در طی هر پروژه، چارسیک چالش ها و مشکلات فنی و هنری بسیاری را پیش روی خود دارد که با اتکا به تجربیات خود، به حل آن ها می پردازد. عوامل بسیاری از قبیل معماری و سبک طراحی داخلی، ویژگی های نور، ارزش هنری، فاصله بین بیننده و اثر هنری، روش نصب، اولویت های مشتری، ایمنی، رنگ، بافت، مواد، ترکیب، اثرات مورد نظر و بسیاری دیگر از موارد مواردی است که ممکن است در طول هر پروژه نیاز به حل مساله داشته باشند.
ایده های جدید همیشه برای مشتریان خاص اهمیت داشته اند. مشتریانی که هنر را می شناسند و اثر هنری را به خوبی درک می کنند. گنبد های شیشه ای استین گلاس و تیفانی از جمله ایده های بکر و مناسبی هستند که می توانند مورد توجه افراد خاص پسند باشند. چارسیک بر آن است تا بتواند نوترین و ناب ترین طرح های روز دنیا را در گنبد های شیشه ای اجرا کند.

نقش گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی در لوکس کردن فضاهای داخلی

نقش گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی در لوکس کردن فضاهای داخلی

 منبع: وب سایت چارسیک

www.charsik.com



:: برچسب‌ها: گنبد شیشه ای" استین گلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟

اصطلاح استین گلاس می تواند به شیشه ای رنگی به عنوان یک ماده اطلاق شود و یا به آثار بوجود آمده از آن اشاره کند. در طول تاریخ هزار ساله، این اصطلاح منحصرا به پنجره کلیساها، مساجد و سایر ساختمان های برجسته اشاره داشته است. اگر چه به طور سنتی استیند گلاس در پانل های تخت و به عنوان پنجره ساخته و استفاده می شود، تولیدات جدیدتر آن، شامل ساختارهای سه بعدی و مجسمه سازی نیز می شود. استفاده مدرن و بومی، اصطلاح “استیند گلاس” را گسترش داده است، به طوری که این اصطلاح آثار هنری ایجاد شده از شیشه بوسیله فلز را در بر می گیرد که از مهمترین آنها می توان به آثار شیشه ای تولید شده توسط لوئیس تیفانی (Louis Comfort Tiffany) اشاره کرد.

 www.charsik.com

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟شیشه استیندگلاس “تحصیل” اثر لوییس تیفانی. دانشگاه یال. آمریکا

 

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟پنجره استیندگلاس سنت آگوستین اثر لوییس تیفانی. موزه روشنایی فلوریدا
www.charsik.com

به عنوان یک متریال، شیشه رنگی، شیشه ای است که با افزودن نمک های فلزی در طول ساخت آن بوجود می آید. استیند گلاس شیشه ای رنگارنگ است که در آن قطعات کوچک شیشه با رنگ های مختلف مرتب شده اند تا یک الگو یا تصویر را تشکیل دهند. این قطعات به طور سنتی توسط نوار های سرب (لدکیم) نگهداری می شود و توسط یک قاب سفت و سخت پشتیبانی می شود. جزئیات نقاشی شده بر روی استیند گلاس اغلب برای بهبود طراحی استفاده می شود و اصالت استیندگلاس به ترکیب آن با فلز برمی گردد.

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟

استیند گلاس، به عنوان یک هنر و یک صنعت، نیاز به مهارت هنری برای طراحی مناسب و کارآمد، و مهارت مهندسی برای چیدمان و مونتاژ قطعات در کنار هم دارد. پنجره باید محکم و مقاوم در فضای مورد نظر نصب شود. در یک پنجره باید مقاومت در برابر باد و باران و همچنین وزن آن ( به ویژه در پنجره های بزرگتر) مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از پنجره های بزرگ به دلیل رعایت اصول ساخت و نصب، در گذر زمان مقاوم بوده اند به طوری که تعداد قابل توجهی از آنان که در اواخر قرون وسطی ساخته شده اند، کماکان باقی مانده و مورد استفاده هستند. استیند گلاس در اروپای غربی نقش عمده ای در احیای هنر تصویری در طول زمان داشته است. چنانچه هدف یک پنجره استیند گلاس، عبور دادن نور، و یا نشان دادن محیط خارج از ساختمان به اشخاصی که درون ساختمان هستند، نیست، بلکه در درجه اول کنترل این دو مورد است. به همین دلیل از پنجره های استیند گلاس به عنوان ” دیوار روشن” نیز نام برده می شود.

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟

 

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟

اطلاعات بیشتر در :

http://charsik.com/blog/1396/07/13/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%da%af%d9%84%d8%a7%d8%b3/

 

http://charsik.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86%d8%af-%da%af%d9%84%d8%a7%d8%b3/

 

 منبع: وب سایت چارسیک

www.charsik.com

 

 



:: برچسب‌ها: گنبد شیشه ای" استین گلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

7 ویژگی گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی

گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی یک راه منحصر به فرد و جالب برای اضافه کردن رنگ و نور به هر فضا است. طراحی مدولار از سقف شیشه ای گنبد استین گلاس اجازه می دهد تا به هرشکل ممکن بتوانیم از آنها استفاده کنیم. شما می توانید از بین صدها طرح، طرح مورد نظر خود را برای گنبد شیشه ای استین گلاس انتخاب کنید و یا طرح ها و ایده های خود را برای ما ارسال کنید تا ما بتوانیم به صورت سفارشی برای شما طراحی و اجرا را انجام دهیم.

charsik.com

خصوصیات 7گانه گنبدهای شیشه ای استیندگلاس و تیفانی

ساخت گنبدهای شیشه ای استین گلاس(طرح دار) نیاز به دقت و حوصله بالایی دارد. به خاطر مقیاس ریز تکنیک استین گلاس و تیفانی، انجام این کار بسیار حساس و باظرافت است. پس از تعیین طرح و انجام طراحی، مشخص شدن نوع شیشه ها، در نظر گرفتن پارامترهای اجرایی و برنامه ریزی دقیق، ساخت شیشه های استین گلاس و تیفانی آغاز می شود و پس از اتمام آن، شیشه ها به محل فرستاده شده و در جای خود نصب می شوند. حمل و نقل شیشه های استین گلاس و تیفانی نیازمند دقت و صرف زمان است تا شیشه ها بدون هیچگونه آسیبی به محل نصب برسند.

خصوصیات 7گانه گنبدهای شیشه ای استیندگلاس و تیفانی

همچنین در نظر گرفتن محدودیت های نصب از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. گروه هنری چارسیک با طراحی و اجرای دیتیل های دقیق، قادر است تا گنبدهای شیشه ای استین گلاس و تیفانی را با خاصیت آب بندی اجرا و نصب نماید. گنبدهای شیشه ای آب بند، از نفوذ آب باران، گرد و خاک و باد جلوگیری به عمل آورده و در عین حال عبور نور را نیز میسر می کند. برای سفارش گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی کافی است با چارسیک تماس بگیرید.

خصوصیات 7گانه گنبدهای شیشه ای استیندگلاس و تیفانی

خصوصیات ۷گانه گنبدهای شیشه ای استین گلاس و تیفانی :

۱- عبور نور، ایجاد روشنایی و افزایش شفافیت در محیط
۲- تلطیف نور و جلوگیری از تابش های مزاحم نور
۳- حس زیبایی شناسی غنی
۴- نیل به اهداف معمارانه و هنری در طراحی داخلی
۵- هدایت طراحی داخلی به سمت متودهای روز دنیا
۶- ارتقای کیفیت فضایی برای ایجاد محیطی لوکس و خاص
۷- امکان کنترل دید از بیرون به درون و از درون به بیرون

 

خصوصیات 7گانه گنبدهای شیشه ای استیندگلاس و تیفانی

 منبع: وب سایت چارسیک www.charsik.com



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

۱۰ کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

این نکته که آینه در فضای داخلی نقشی تاثیر گذار دارد، بر کسی پوشیده نیست. در این مطلب سعی بر آن داریم تا ۱۰ کاربرد آینه را در فضاهای داخلی مورد بررسی قرار دهیم.
نحوه استفاده از آینه در طراحی داخلی

www.charsik.com

۱- آینه به عنوان پنجره های تزئینی

درست مثل پنجره ها، آینه ها نیز به فضای داخلی نور و عمق می بخشند. بنابراین می توانید آینه را به عنوان پنجره ای در نظر بگیرید که می تواند در هر جایی که شما اراده کنید نصب شود. به خاطر داشته باشید که آینه ها دارای توانایی منحصر به فردی هستند که می توانند شکل و ریخت و تمام اجزای دیوارهایی را را که با آنها همجوار هستند منعکس و حتی تشدید کنند و در نتیجه تاثیر قابل توجهی بر فضا داشته باشند.

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۲- آینه به عنوان نقطه مرکزی

آینه می تواند نقطه کانونی هر فضا باشد. این مورد لزوما به این معنی نیست که آینه باید بزرگترین عنصر موجود در فضا باشد، بلکه بدان معناست که می تواند در هر ابعادی با توجه به ویژگی های خود به مرکز توجه تبدیل شود.

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۳- فضای بزرگ با آینه

طراحان تمایل دارند از آینه ها در اتاق های کوچک استفاده کنند زیرا می توانند به صورت بصری آن را گسترش دهند و فضا را از آنچه که هست بزرگتر نشان دهند. آینه ها نه تنها می توانند فضا را بزرگتر کنند، بلکه سبب روشن تر شدن و تبدیل شدن آن به یک منبع اضافی نورپردازی می شوند.

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۴- آینه به عنوان وسیله ای برای ایجاد حس در فضا

آینه ها قادرند اثراتی را در فضا به وجود بیاورند که هیچ یک از عناصر دکوراتیو دیگر قادر به انجام آن نیستند. ایجاد حس در فضا و روح بخشی به آن از ویژگی های برجسته آینه به شمار می رود.

www.charsik.com

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۵- آینه به عنوان اثر هنری

آینه ها به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند در نقش یک اثر هنری در فضا عمل کنند.در انتخاب آینه و طراحی آن باید سعی شود که آینه ها متناسب با فضا باشند و با چیدمان و رنگ محیط هم خوانی داشته باشند. هنگامی که چند قطعه آینه در فضا مورد استفاده قرار می گیرد، باید سعی شود که از نظر ابعاد، طرح و چیدمان با هم هماهنگ باشند.

www.charsik.com

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۶- آینه به عنوان عنصری دکوراتیو

علاوه بر ایجاد بازتاب در محیط، آینه به تزئین و ایجاد بازی های بصری و زیبایی بخشی کمک شایانی خواهد کرد. یک آینه بزرگ در یک قاب زیبا و تعریف شده می تواند فضای داخلی شما را ارتقا بخشد.

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۷- آینه در ورودی

در واقع، آینه ها، ابزاری چند منظوره هستند که می توانند در هر مکانی از فضا استفاده شوند، اما طراحان ترجیح می دهند آنها را در نزدیکی ورودی فضا قرار دهند. ورودی ها، فضاهای ناهار خوری و مکان هایی که از نور طبیعی محروم هستند محل های مناسبی برای نصب آینه ها به شمار می روند. هنگامی که آینه ها با آکسسواری همانند شمع و وسایل نورپردازی تلفیق شوند، فضایی خاص را بوجود می آورند.

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۸- نمای باغ در آینه

اگر میخواید فضای بیرونی به فضای داخلی بیاورید، از آینه استفاده کنید. آینه ها هنگامی که در مقابل پنجره ها یا در کنار آنها قرار می گیرند، به خوبی می توانند فضای بیرونی را در خود منعکس کنند. حال اگر فضای بیرونی باغ و یا منظره ای دلباز باشد، این فضا می تواند به وسیله آینه تکثیر شود.

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۹- آینه برای ایجاد حس رمانتیک در محیط

هر بانویی آرزوی داشتن یک آینه قدی برای اتاق خواب را دارد. استفاده از این نوع آینه در اتاق خواب نه تنها می تواند به شما کمک کند که خودتان را در آن ببینید، بلکه به ایجاد حس در اتاق و گرما بخشی به آن نیز کمک قابل توجهی می کند.

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۱۰- آینه در فضای ناهار خوری

یکی از مناسب ترین مکان ها برای نصب آینه فضاهای ناهار خوری است، به خصوص اگر در یک سبک مناسب و در قالبی درست انجام می شود.

10 کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

 

مطالب مرتبط:

گالری آینه تراشدار چارسیک

گالری آینه تراشدار

 

گالری آینه دکوراتیو چارسیک

گالری آینه دکوراتیو

 

گالری آینه ونیزی چارسیک

 

منبع: وب سایت چارسیک  www.charsik.com



:: برچسب‌ها: آینه دکوراتیو"آینه دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبدهای شیشه ای استیند گلاس

www.charsik.com

در معماری سنتی ایرانی، همواره به آثاری بر می خوریم که دارای جزئیات و ریزه کاری های فراوانی بوده اند. و به وضوح می توان گفت که راز ماندگاری این آثار در اجرای دقیق جزئیات بوده است. از کاشی کاری های گنبد مسجد شیخ لطف اله و مسجد امام اصفهان گرفته تا مقرنس کاری ها و گچ بری های با ظرافت مذهبی، تا ترکیب رنگ های کاشی های مینا در سردر بسیاری از اماکن و مساجد.

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبدهای شیشه ای استیند گلاس

گنبد مسجد امام(شاه) اصفهان

 www.charsik.com

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبدهای شیشه ای استیند گلاس

گنبد مسجد شیخ لطف اله اصفهان

 

تمام این آثار بیننده را به تحسین وا می دارد. شاید دقیقه ها و شاید ساعت ها زمان نیاز باشد تا بتوان آنها را به طور کامل هضم و درک کرد. این حس زیبایی شناسانه و این اغنای روحی که به انسان ساطع می شود، به دلیل  رعایت دقیق اصول روانشناختی و هنرمندانه در طراحی و اجرا بوده است. آنجا که طراح با دیدی باز و افقی وسیع و با در نظر گرفتن همه ضرورت ها و بایدها، دست به طراحی زده است و هنرمندانی با هوش و ماهر و کاربلد آن را به منصه ظهور و اجرا رسانده اند. با این پیشینه غنی و قوی که همواره در فرهنگ و هنر ما ریشه داشته است، می طلبد که در تولید آثار هنری امروزی، چه در مرحله طراحی و چه در مرحله اجرا، با تمام توان و قوت و تمرکز راهی اصولمند و هدفمند را در پیش گیریم تا به اغنای معماری و هنر یاری رسان باشیم. گروه هنری چارسیک با تکیه بر توان هنری خود، و توجه به تجربیات گذشته، سعی بر آن دارد تا بتواند در اجرای گنبدهای شیشه ای استیند گلاس راهی نو، وفادار به ارزش ها، متکی به هنر و وابسته به فنون روز را در بستری از فرهنگ و هنر ایرانی، پیش روی خود قرار دهد، تا نقشی در اندازه خود در پیشرفت معماری اصیل، ایفا کند. گنبد های استیند گلاس در صورت انتخاب درستی از رنگ و نقش، بی شک می تواند منظره ای خیره کننده، حسی غنی دیدی زیبا و نوری لطیف را به محیط ببخشد.

 

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبدهای شیشه ای استیند گلاس

 www.charsik.com

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبدهای شیشه ای استیند گلاس

 منبع: وب سایت چارسیک www.charsik.com

چارسیک

 

گالری



:: برچسب‌ها: گنبد شیشه ای" استین گلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

گنبد شیشه ای استیند گلاس و ویژگی های منحصر به فرد آن

چارسیک

سازه گنبدی شکل در معماری کهن برای پوشاندن دهانه بزرگ سقف ها بوجود آمد. در قرن ها پیش و هنگامی که اولین گنبد ها ساخته می شدند، تنها این موضوع مطرح بود که دهانه های بزرگ بدون ایجاد ستون پوشش داده شوند، اما رفته رفته گنبد ها به دلایل دیگری نیز مورد توجه قرار گرفتند. دلایلی همچون القای احساسات ناب به انسان و زیبایی های بصری. گنبدها به انسان حس اوج را منتقل می کنند. بعدها که تزئینات نیز به گنبد ها اضافه شد، جلوه های بصری آن اغنا شد. با قرار گرفتن در زیر گنبد و یا دیدن آن از بیرون، انسان همواره می تواند به ویژگی های خیره کننده گنبد ها پی ببرد.

گنبد مسجد شیخ لطف اللهگنبد مسجد شیخ لطف الله – اصفهان

 

گنبد ها تا کنون با متریال های مختلفی ساخته شده اند و در طول تاریخ تکامل یافته اند. از گنبدهای ساخته شده با سنگ گرفته تا گنبد های خشتی، آجری، بتنی، شیشه ای و… . گنبد های شیشه ای تقریبا گنبدهای جدیدی محسوب می شوند که در سالیان معاصر مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از انواع گنبدهای ویژه و دارای اهمیت، گنبدهای شیشه ای استیند گلاس هستند. اهمیت عبور نور و ایجاد روشنایی در محیط های داخلی، تلطیف نور و جلوگیری از تابش مزاحم آن، نیاز به زیبایی در محیط و در مخلص کلام، توجه به اصول طراحی داخلی و ملزومات آن، باعث شده است که استفاده از گنبدهای شیشه ای با تکنیک استیند گلاس مورد توجه معماران، طراحان، پیمانکاران و کارفرمایان قرار گیرد.

 

گنبد شیشه ای استیند گلاس

 

گنبد شیشه ای استیند گلاس

 

گنبد شیشه ای استیند گلاس

گنبدهای شیشه ای استیند گلاس با برآورده کردن نیازهای اساسی مربوط به نور، روشنایی، زیبایی شناسی و سبک شناسی، قطعا گزینه بسیار مناسبی برای نیل به اهداف و اصول طراحی است. گنبدهای شیشه ای استیند گلاس از نظر هنری، به دلیل دارا بودن شاخصه های بکر و منحصر به فرد، بسیار درجه بالایی دارند و به خاطر دست ساز بودن، جزء صنایع دستی و در زمره لوکس ترین آنها محسوب می شوند. گنبدهای شیشه ای استیند گلاس را می توان ساختاری پایدار محسوب کرد. از آنجا که تکنیک استیند گلاس از تکه های ریز شیشه و مونتاژ آنها بوسیله فلز به وجود می آیند، در صورت آسیب دیدن و یا شکستن هر قطعه از آن، کلیت ساختار آن دستخوش تغییر نخواهد شد و تنها نیاز به مرمت و تعویض همان قطعه آسیب دیده است. با این تفسیر این گنبدها، بسیار مانا و پایدار محسوب می شوند و مستعد ماندگاری در طی صدها سال هستند. گروه هنری چارسیک با در نظر گرفتن اصول طراحی، توجه به نیازهای کارفرما و استفاده از به روزترین شاخص های تکنیک استیند گلاس، بر آن است که در ارتقای سطح کیفی فضاهای خاص و بناهای لوکس نقشی درخور ایفا کند و بتواند در ایجاد اثربخشی های استانداردهای فضایی و محیطی، سهمی داشته باشد.

گنبد شیشه ای استیند گلاس

منبع: وب سایت چارسیک  www.charsik.com

چارسیک

 

گالری



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

گنبد شیشه ای استیند گلاس و تاثیر شگفت انگیز آن بر فضا

www.charsik.com

گنبد های شیشه ای استیند گلاس تاثیر به سزایی در زیباسازی و اثر بخشی در فضا دارند. با توجه به مقیاس ریز این تکنیک و نوع متریال، این گنبدها در کیفیت فضایی بسیار تاثیر گذار بوده و از نظر جلوه های بصری بیننده را به حیرت وا می دارد. متریال شیشه جزء یکی از ماندگارترین متریال ها در طول تاریخ بشریت است. چنانچه ماهیت و ذات آن با گذشت زمان های دور و دراز از تولید اولیه آن، به میزان بسیار کمی دستخوش تغییر شده است.

شیشه رنگیشیشه رنگی

 www.charsik.com

شیشه فضا را تلطیف می کند و به نور شخصیت می بخشد. نقشی کاملا هدایت کننده در فضا دارد و به خاطر ارتباط مستقیم و جدانشدنی آن با نور، در ایجاد احساسات در بیننده بسیارحائز اهمیت است. استیند گلاس با طرح و نقشی دقیق و حساب شده همواره می تواند بازویی برای فضاسازی و بازی با نور در محیط های مختلف باشد. طرح و رنگ و نقش این تکنیک آنقدر گسترده و جامع و مبسوط است که می تواند انتظارات تمام سلیقه ها را برآورده کند و آنچنان با معماری و چیدمان محیط در هم آمیزد و هماهنگ باشد که انگار صرفا برای همان محیط طراحی و ساخته شده است و لا غیر.

  گنبد شیشه ای استیند گلاس

 www.charsik.com

گنبد شیشه ای استیند گلاس   www.charsik.com

به دلیل تنوع شیشه ها، استیند گلاس می تواند تمام سبک های طراحی از سنتی و کلاسیک گرفته تا مدرن و پست مدرن را دربر گیرد و بنا به شاخص های یک سبک خاص طراحی و اجرا گردد. استیند گلاس جزء یکی از لوکس ترین و با ارزش ترین آثار هنری در جهان محسوب می شود. از آنجا که اجرای این کار به طور کامل با دست انجام می شود و جزء یکی از با ارزش ترین صنایع دستی محسوب می شود، از نظر ارزش هنری، در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. ماندگاری و عمر تکنیک استیند گلاس قابل تخمین و اندازه گیری نیست. چرا که شیشه ماده ای است که بر اثر زمان نمی پوسد و از بین نمی رود. و تنها شکستن است که می تواند آن را از پای در بیاورد. شاهد این مدعا کلیساهایی هستند که از زمان قرون وسطی میزبان این تکنیک بوده اند و هنوز بعد از گذشت صدها سال، استیند گلاس هایی که در این کلیساها اجرا شده اند، بدون هیچ گونه تغییری نقش خود را در فضا ایفا می کنند. گروه هنری چارسیک با تکیه بر پژوهش های آکادمیک و تجارب خود در زمینه تولید شیشه های دکوراتیو و دست ساز، قادر به اجرای گنبدهای استیند گلاس از فاز صفر تا مرحله اجراست تا بتواند در ارتقاء کیفیت فضایی محیط های مختلف نقشی درخور ایفا کند. این گنبد ها با تکنیک استیند گلاس ساخته شده و در ابعاد مختلف قابل طراحی و اجرا می باشند. در ساخت گنبدهای شیشه ای استیند گلاس، می توان با بهره گیری از تنوع رنگی شیشه و اصول طراحی، فضاهای بکری را در محیز به وجود آورد.

 

گنبد شیشه ای استیند گلاس

 

گنبد شیشه ای استیند گلاس

 

منبع: وب سایت چارسیک www.charsik.com

 

http://charsik.com/product-category/محصولات/آینه/آینه-تراشدار



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

نقش آینه ها در ارتقای کیفیت فضایی

آینه ها قابلیت تاثیرگذاری به سزایی بر محیط های مختلف دارند. در فضاهای کوچک، استفاده از آینه ضروری است. آینه ها با بعد بخشیدن به فضا می توانند از نظر بصری فضا را بزرگ تر از اندازه واقعی آن جلوه دهند. آینه ها فضای بسته را از نظر بصری باز می کنند و باعث ایجاد حس آزادی بیشتر برای انسان می شوند. بیرون آوردن فضا از کرختی و یکنواختی از دیگر ویژگی های آینه است.

نقش آینه در ارتقای کیفیت فضایی آینه تراشدار چارسیک

آینه ها به دلیل انعکاس تصویر، حس تحرک، پویایی و شادابی در محیط و انسان ایجاد می کنند. از دیگر ویژگی های آینه می توان به ایجاد حس شفافیت و صمیمیت در فضا اشاره کرد. از آنجا که آینه ها بدون هیچگونه پنهان کاری و در نهایت صداقت تصاویر را منعکس می کنند از نظر روانشناختی نیز باعث ایجاد حس صمیمت و صداقت در محیط می شوند. وجود آینه در فضا، باعث ایجاد غنای حسی، احساس تعلق، وجد و نشاط می شود. انعکاس نور و روشنی بخشی به محیط اطراف از دیگر ویژگی های آینه به شمار می آید.

نقش آینه در ارتقای کیفیت فضایی آینه تراشدار چارسیک

علاقه انسان برای دیدن خود در آینه از دیرباز مطرح بوده است. از همین رو آینه ها باید به صورت کاملا واقعی و بدون در هم ریختگی و موج، تصویر انسان و اشیا را نشان دهند. اگر آینه ها دارای کیفیت های استاندارد نباشند و در انعکاس تصاویر، اعوجاج ایجاد کنند، قطعا به جای تاثیرگذاری مثبت، موجب به وجود آمدن تاثیرات منفی در روح و روان انسان خواهند شد. گروه هنری چارسیک با اتکا به تجربیات بی شمار خود در حوزه شیشه و آینه های دکوراتیو، همواره بر آن است تا با استفاده از شاخص های استاندارد و نکات طراحی، آینه را به بهترین شکل ممکن برای فضاهای مختلف طراحی و اجرا نماید.
با توجه به ویژگی های ذکر شده در بالا، استفاده از آینه در تمام محیط ها، اعم از مسکونی، اداری، تجاری، عمومی، درمانی و … قابل استفاده است و در هر فضا، اگر انتخاب درستی از آن صورت پذیرد، می تواند به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا کرده و در هماهنگی کامل با دیگر عناصر فضا قرار گیرد.

 

نقش آینه ها در ارتقای کیفیت فضایی

 

مطالب مرتبط:

 

گالری آینه تراشدار چارسیکگالری آینه تراشدار گالری آینه دکوراتیو چارسیکگالری آینه دکوراتیو گالری آینه ونیزی چارسیکگالری آینه ونیزی

 منبع: وب سایت چارسیک  www.charsik.com



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

گنبد شیشه ای

www.charsik.com

گنبد شیشه ای یکی از از عناصر تکامل یافته معماری محسوب می شود. اجرای گنبد با متریال های مختلفی همانند سنگ و آجر در سبک های مختلف معماری از دیرباز انجام شده است. اهمیت وجود نور در فضا، استفاده از شیشه ها را در دیوارها و سقف ها اجتناب ناپذیر کرده است. گنبد ها نیز با توسعه تکنولوژی و توان مهندسی و فنی، این امکان را یافته اند تا با شیشه اجرا شوند و بتوانند با عبور و کنترل نور در فضا، علاوه بر ایجاد زیبایی خیره کننده و به وجود آوردن نقوش، نقش نورگیر را نیز داشته باشند. گنبد سازه ای است که از نظر بصری دارای حس روانشناختی قوی و زیبایی شناسی منحصر به فردی است. احساسات انسانی با قرار گرفتن در زیر گنبد شکلی متعالی به خود می گیرد و انسان را به تحسین وا می دارد.

گنبد شیشه ای
شیشه از منظر معماری، دارای خواص و ویژگی های خاصی است. استفاده از شیشه در گنبد و به وجود آمدن گنبد شیشه ای، می تواند تاثیر گنبد بر کیفیت فضا را دو چندان کند. حس اوج، تعالی، تکامل، آرامش، وجد، ریتم، نشاط، شفافیت و روشنایی از جمله ویژگی هایی است که یک گنبد شیشه ای می تواند در فضا ایجاد کند.
چارسیک؛ طراح و مجری گنبد شیشه ای در فرم ها، نقش ها، طرح ها، رنگ ها و سبک های مختلف معماری است که با استفاده از توان فنی – مهندسی و اتکا به تجربیات فراوان خود در گذشته، توانسته است در کشورمان ایران به ساخت و اجرای این گنبد ها بپردازد. گنبد شیشه ای با تکنیک استین گلاس (استیند گلاس) و تیفانی اجرا می شود. در این تکنیک ها قطعات کوچک شیشه به وسیله فلز در کنار هم مونتاژ می شوند. با توجه به حساسیت و ویژگی های خاص شیشه، طراحی دقیق جزئیات اجرایی، نقش و نگار شیشه ها و همچنین اجرا و نصب مهندسی شده گنبد شیشه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. خوشبختانه چارسیک توانسته است با ارتقای سطح فنی و کیفی گنبد شیشه ای، گام های ارزنده ای برداشته و اجرای این گنبدها را به بهترین شکل ممکن میسر کند.

www.charsik.com

گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای

 

مطالب مرتبط با گنبد شیشه ای:

گالری گنبد شیشه ای استین گلاس (استیند گلاس) و تیفانیگالری گنبد شیشه ای استین گلاس (استیند گلاس) و تیفانی

 

منبع: وب سایت چارسیک   www.charsik.com



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

۷ راه کلیدی برای استفاده از آینه ها در خانه

www.charsik.com

“مبلمان، نورپردازی، آثار هنری، ابزار الکترونیکی، لوازم جانبی، رنگ، فرش” ؛ اینها تنها تعدادی از عناصری هستند که طراحان داخلی در طراحی های معمول خود از آنها بهره می برند. هنگامی که مبلمان، رنگ و دیگر ویژگی های اصلی فضا در طرح مورد نظر قرار گرفت، طراحان داخلی می توانند طرح های خود را با استفاده از ابزارهای کاربردی و دکوراتیو نهایی کنند. شاید بتوان گفت مهم ترین و پر کاربردترین این ابزارها، آینه است. آینه ها در انواع مختلفی از جمله آینه های تراش خورده، آینه های دکوراتیو، آینه های ونیزی، آینه های حجمی، آینه های قابدار، آینه های قدی، آینه های سنتی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

آینه فقط برای ایجاد بازتاب نور یا تصویر نیستند، هرچند این مورد به عنوان یکی از ویژگی های برجسته آینه مورد توجه است. آینه ها هنگامی که به طور خلاقانه و با انتخاب درست به طرح های داخلی افزوده می شوند، می توانند جذابیت و گیرایی فضا را دو چندان کنند. در اینجا ۷ راه برای استفاده از آینه در طراحی های داخلی عنوان شده است

۱- استفاده از آینه برای بزرگتر جلوه دادن فضا. آینه ها باعث می شوند که فضا بزرگتر به نظر بیاید. بنابراین یکی از موارد استفاده از آنها برای اتاق ها، نشیمن ها و محیط هایی است که کوچک و دلگیر هستند. همواره به یاد داشته باشید که آینه بزرگتر، اثر بزرگتری دارد.

www.charsik.com

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (2)

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (2)
۲- آینه را به یکی از ارکان و اجزای اتاق تبدیل کنید. شما می توانید از فریم های ساده برای آینه استفاده کنید یا کاشی های موزاییک را به عنوان قاب آینه به کار ببندید. و خلاصه اینکه خلاقیتی به خرج دهید که آینه متناسب با فضا باشد.

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)

 


۳- آینه را آنتیک (کهنه کاری) کنید. استفاده از آینه آنتیک کمک شایانی به بهبود فضای داخلی خانه می کند. البته این به این شرط است که با بقیه عناصر و اجزای فضا در هماهنگی کامل باشد.

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)
۴- برای ایجاد حس هنری فضا می توانید از آینه های متعدد در فضا استفاده کنید. این آینه ها می توانند کاملا هم شکل و هم اندازه باشند و یا در ابعاد مختلف و در اشکال متفاوت به کار گرفته شوند. می توانید آنها را با توجه به حس فضا، به شکل متقارن یا نامتقارن بر روی دیوار نصب کنید.

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)
۵- عملکرد را فراموش نکنید، اما زمانی که مورد نیاز است، خلاق باشید. آینه های قدی که در اتاق خواب و حمام یافت می شوند بسیار استاندارد هستند، اما شما می توانید از طرح های متنوعی از آن ها در فضاهای مختلف استفاده کنید.

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (3)
۶- برای ایجاد روشنایی در فضا و افزایش نور در محیط، آینه گزینه ای مناسب است. یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از آینه ها افزایش روشنایی است. بنابراین سعی کنید آینه ها را در نزدیکی لامپ ها یا وسایل روشنایی قرار دهید یا در مکان هایی (نزدیک به پنجره ها و نورگیرها) که بتوانند نور طبیعی را بازتاب دهند.

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (2)

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (8)

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (8)
۷- از آینه ها برای فروش استفاده کنید! اگر شما در حال فروش خانه تان هستید، آینه می تواند به فروشتان کمک کند! آینه در خانه شما در هنگام مراجعه خریداران، آنها را به خودشان نشان می دهد که دارند از محیط و فضای خانه استفاده می کنند. بنابراین حس خرید را در آنها تقویت می کند و از نظر روانشناسی آنها را تشویق به خرید آینه می کند.

7 راه کلیدی برای استفاده از آینه در خانه (8)
چارسیک با دانش نوین روز و توان فنی و تخصصی خود در زمینه طراحی داخلی می تواند شما را در انتخاب درست آینه ها برای فضاهای مختلف راهنمایی کند. برای مشاوره با چارسیک تماس بگیرید…

 

 

منبع: وب سایت چارسیک   www.charsik.com

 

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : چارسیک

نکات مهم در انتخاب طرح و رنگ آینه تراشدار

www.charsik.com/

آینه های تراشدار دیواری یکی از متداول ترین آینه هایی هستند که در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برش و تراش آینه در طرح های متنوعی امکان پذیر است. در آینه های تراشدار، ابعاد کلی آینه به قطعات کوچک تقسیم می شود و این قطعات به صورت پازلی در کنار هم چیدمان می شوند. هر قطعه آینه، در محیط خود تراش خورده است و حالت الماسی پیدا کرده است. تراش قطعات آینه باعث ایجاد عمق در آینه و خط و خطوطی زیبا در طرح کلی می شود. برش و تراش قطعات آینه در گروه هنری چارسیک تماما با دستگاه های پیشرفته و مدرن انجام می پذیرد تا به بهترین وجه ممکن و بالاترین کیفیت، اجرای آینه ها صورت پذیرد.

 www.charsik.com/

جهت مشاهده انواع آینه های تراشدار اینجا کلیک کنید

 

نکات مهم در انتخاب طرح و رنگ آینه تراشدار دیواری.چارسیکآینه تراشدار دیواری طرح ترکیبی چارسیک-رنگ مسی

در انتخاب آینه، علاوه بر طرح و نوع برش و تراش آن، باید به رنگ نیز توجه کرد. رنگ آینه با ایجاد احساسات مختلف، هماهنگی با سبک چیدمان محیط و میزان ایجاد روشنایی در محیط رابطه مستقیمی دارد. آینه بی رنگ معمول ترین آینه ای است که استفاده می شود. این رنگ قابلیت دارد تا با تمام فضاها در سبک های مختلف طراحی هماهنگ شود. البته باید به خط و خطوط برش آن تجه شود تا با سبک کلی دکوراسیون داخلی در هماهنگی باشد. گروه هنری چارسیک با بازدید از محل نصب و بررسی کارشناسی، می تواند در خصوص انتخاب نوع آینه یاری رسان شما باشد.

www.charsik.com/

نکات مهم در انتخاب طرح و رنگ آینه. چارسیکآینه تراشدار دیواری طرح لوزی چارسیک – رنگ سفید

 

نکات مهم در انتخاب طرح و رنگ آینه تراشدار دیواری. چارسیکآینه تراشدار دیواری طرح ترکیبی چارسیک-رنگ برنز نکات مهم در انتخاب طرح و رنگ آینه.چارسیکآینه تراشدار دیواری طرح کندوی چارسیک-رنگ برنز




منبع: وب سایت چارسیک    www.charsik.com/



:: برچسب‌ها: آینه دکوراتیو"آینه دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد